Izdana je norma HRN EN ISO/IEC 17025:2017

sij.
31
Sri
2018
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025
sij. 31 – velj. 2 cjelodnevni
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025 @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

Termin: 31. 1. – 2. 2. 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.


O seminaru


Uvod

Na ovome se trodnevnom seminaru potanko razmatraju zahtjevi ove norme koji su ujedno i kriteriji za dobivanje akreditacije. Polaznike se osposobljava za primjenu postavljenih zahtjeva i to pojašnjenjem smisla pojedinih zahtjeva (tj. objašnjenjem razloga zašto je uopće stručna zajednica postavila taj zahtjev), prikazom mogućih rješenja i primjera iz stvarnoga života, sudjelovanjem u skupnom radu i omogućivanjem neposredne komunikacije s predavačima i ostalim polaznicima. Potiče ih se da prilagode “normu sebi, a ne sebe normi”. Usmjerava ih se da izgrade sustav koji je optimalan za način i vrstu poslovanja njihove organizacije te za njezinu veličinu. Seminar je posuvremenjen s novoobjavljenim zahtjevima i tumačenjima Hrvatske akreditacijske agencije te uputama međunarodnih organizacija (ILAC, EA, IUPAC i dr.).

Ciljevi seminara

Nakon završetka ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti značenje zahtjeva norme HRN EN ISO/IEC 17025
  • moći odrediti koje zahtjeve smiju izostaviti u svojemu sustavu upravljanja
  • dobiti praktične upute kako izgraditi sustav upravljanja uzimajući u obzir vlastite potrebe
  • znati koje je dodatne zahtjeve za akreditaciju laboratorija propisala Hrvatska akreditacijska agencija
  • dobiti informacije o korisnim međunarodnim dokumentima (ILAC, EA, IUPAC, Eurolab itd.)
  • naučiti kako pravilno pisati rezultate umjeravanja/ispitivanja.

Kome je seminar namijenjen

Svima kojima je zadaća primijeniti zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17025 u svojemu poslovanju:

  • osobama koje je uprava imenovala za brigu o sustavu upravljanja u laboratoriju (voditelji za kvalitetu)
  • tehničkim voditeljima
  • ocjeniteljima laboratorija
  • odgovornima za pripremu laboratorija za akreditaciju
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Program

1. dan9.00 – 17.00Uvod
– Ciljevi i program seminara
O akreditaciji
– što je akreditacija i najčešće s njom povezane zablude
– priprema za akreditaciju
– iskustva akreditiranoga laboratorija
Zahtjevi za organizaciju
2. dan9.00 – 17.00Zahtjevi za upravljanje i kako ih dokumentirati
3. dan9.00 – 17.00Tehnička osposobljenost (osoblje, okoliš, metode, mjerna nesigurnost, oprema, sljedivost i dr.)

O predavačima

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

Dr. sc. Berislav Iharoš, diplomirao je, magistrirao i doktorirao na Metalurškom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Pored formalnog školovanja, dr. Iharoš je završio  mnoge tečajeve: TÜV Akademie izobrazba za sustav upravljanja kvalitetom (ISO 9001); AMOS (Akkreditierung und Zertifizierung für Mittel- und Osteuropäische Staaten) tečaj u trajanju od šest tjedana nakon kojeg je stekao tzv. „Tutorenpass“, potvrdu osposobljenosti za predavača na području akreditacije i certifikacije; kao i mnoge druge kraće edukacije u području  sustava kvalitete, za auditora za certifikaciju sustava kvalitete te za ocjenitelja u akreditaciji laboratorija, inspekcijskih tijela i tijela za certifikaciju sustava kvalitete. Ocjenitelj je Hrvatske akreditacijske agencije, vodeći auditor pri certifikaciji sustava kvalitete, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko te predavač na seminarima Hrvatskoga mjeriteljskog društva o akreditaciji laboratorija te inspekcijskih tijela.

Prijave i pristojbe:
Cijena seminara iznosi 3 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.
Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručkove, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za najmanje TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika  iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave:

S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice(pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).


Odjava seminara:

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka, zaračunavamo 25% administrativnih troškova.
U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave, naplaćujemo punu pristojbu.

Dodatne obavijesti:
Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

Smještaj / rezervacija hotela:

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15,
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025

 

Verifikacija

Zaokružite točan ili najpotpuniji odgovor.

1. Akreditacija je:
a) prijenos ovlasti
b) postupak kojim mjerodavno tijelo formalno priznaje da je ustanova ili osoba sposobna za obavljanje određenih zadataka
c) pismeno jamstvo “treće strane” da nečiji sustav kakvoće zadovoljava sve zahtjeve norme ISO 9000

2. Norma HRN EN ISO/IEC 17025:
a) usklađena je s načelima norme ISO 9001:2008 te zadovoljava njegovim odnosnim zahtjevima
b) nije usklađena je s načelima norme ISO 9001:2008 te ne zadovoljava njegovim odnosnim zahtjevima

3. Laboratorij mora uspostaviti, provoditi i održavati sustav upravljanja:
a) prikladan području svojih djelatnosti u sukladnosti s normom HRN EN ISO/IEC 17025
b) prema zahtjevu zakonodavca
c) prema zahtjevu svojih naručitelja

4. Sustav upravljanja u laboratoriju obuhvaća:
a) planiranje, nadzor, osiguravanje i poboljšavanje djelatnosti laboratorija
b) ono što odredi naručitelj
c) ono što je odredio zakonodavac

5.U sustavu upravljanja akreditiranoga laboratorija upravljanje dokumentima obuhvaća:
a) sve dokumente koji nastaju u laboratoriju ili su iz vanjskih izvora, a zahtijevaju se u pripremi, provođenju i nadzoru djelatnosti laboratorija
b) samo dokumente naručitelja
c) samo zakonsku regulativu

6. Upravljanje dokumentima obuhvaća:
a) spremanje na sigurno mjesto
b) zaštitu od požara
c) određivanje odgovorne osobe za: izradu, kontrolu, odobravanje, raspodjelu, izmjenu, povlačenje, čuvanje i arhiviranje

7. Ocjena naručiteljevog zahtjeva obuhvaća:
a) Ocjenu može li laboratorij izvršiti uslugu uz najmanje troškove
b) Ocjenu može li naručitelj platiti uslugu u dogovorenome terminu
c) Ocjenu jesu li naručiteljevi zahtjevi jasno definirani i dokumentirani, odabrane metode prikladne za tu svrhu te laboratorij ima potrebne resurse kako bi zadovoljio svim postavljenim zahtjevima

8. Laboratorij mora ocjenjivati:
a) sve svoje dobavljače
b) dobavljače onih roba i usluga koji utječu na rezultat ispitivanja/umjeravanja
c) dobavljače koji nisu zadovoljili kriterije odabira

9. Akreditirani laboratorij u odnosu na naručitelja:
a) mora mu bezuvjetno omogućiti prisustvovanje ispitivanju/umjeravanju
b) može mu omogućiti pristup prostorima gdje se izvode ispitivanja/umjeravanja
c) ne smije mu omogućiti pristup prostorima gdje se izvode ispitivanja/umjeravanja

10. Akreditirani će laboratorij pritužbu naručitelja:
a) predati nadležnome sudu
b) rješavati na temelju politike i postupka za rješavanje pritužbe na obostrani interes,
c) akreditirani laboratorij ne smije imati pritužbi naručitelja

11. U slučaju pojave nesukladnoga rada tijekom ispitivanja/umjeravanja laboratorij će:
a) nastaviti rad, a nesukladnost ukloniti prvom slobodnom prilikom
b) obavijestiti naručitelja i tražiti suglasnost za nastavak ispitivanja/umjeravanja
c) ocijeniti značaj, nesukladnost odmah ukloniti te donijeti odluku je li nesukladni rad prihvatljiv, po potrebi, opozvati rad te obavijestiti naručitelja

12. Popravne su radnje:
a) radnje poduzete prije utvrđivanja nesukladnosti
b) radnje poduzete nakon utvrđivanja nesukladnosti
c) rad s neispravnim/neumjerenim mjerilom

13. Preventivne su radnje:
a) otklanjanje uzroka mogućih nesukladnosti
b) svakodnevne radnje za ispravno odvijanje ispitivana/umjeravanja
c) otklanjanje uzroka nastalih nesukladnosti

14. Upravljanje zapisima obuhvaća postupke za prepoznavanje, prikupljanje, indeksiranje, pristup, popunjavanje, pohranjivanje, održavanje i uklanjanje:
a) zapisa o kvaliteti i tehničkih zapisa
b) samo tehničkih zapisa
c) samo zapisa koje zahtijeva naručitelj

15. Akreditirani laboratorij provodi unutrašnje neovisne ocjene:
a) svakodnevno
b) prema utvrđenom Planu
c) samo prije dolaska ocjenitelja HAA

16. Unutrašnje neovisne ocjene (interni audit) u laboratoriju provodi:
a) samo voditelj laboratorija
b) samo vanjski suradnik
c) osposobljeni djelatnik s odgovarajućom izobrazbom koji nije odgovoran za posao koji se ocjenjuje

17. Akreditirani laboratorij provodi upravine ocjene:
a) kada zatraži voditelj laboratorija
b) neposredno prije dolaska ocjenitelja HAA
c) najmanje jednom godišnje prema unaprijed utvrđenome planu provedbe

18. Laboratorij :
a) ne smije u svojemu radu koristiti vježbenike
b) smije u svojemu radu koristiti vježbenike, ali mora primjereno nadzirati njihov rad
c) smije u svojemu radu koristiti vježbenike, ali samo u području za koji nije akreditiran

19. Uprava mora ovlastiti osoblje :
a) koje provodi posebna uzorkovanja, provodi ispitivanja/umjeravanja, izdaje ispitne izvještaje ili umjernice, daje mišljenja i tumačenja, radi s posebnim vrstama opreme
b) s kojim nema sklopljen ugovor o radu
c) koje nema dovoljnu školsku spremu i iskustvo koji se traže opisom posla

20. Laboratorij
a) ne smije provoditi ispitivanja/umjeravanja na terenu jer ne može regulirati okolišne uvjete
b) mora regulirati sve okolišne uvjete koji mogu utjecati na rezultat
c) mora zaustaviti provedbu ispitivanja/umjeravanja kada okolišni uvjeti narušavaju rezultate

21. Ulazak u prostorije laboratorija koja utječu na kakvoću ispitivanja i/ili umjeravanja
a) je zabranjen tijekom ispitivanja/umjeravanja
b) laboratorij mora urediti sukladno svojim posebnim uvjetima
c) dozvoljen je naručitelju ispitivanja/umjeravanja u bilo kojem trenutku

22. Laboratorij:
a) mora primjenjivati isključivo normirane metode
b) mora primijeniti metodu koju je predložio naručitelj
c) smije upotrijebiti nenormiranu metodu uz suglasnost naručitelja te dokaz da je metoda validirana

23. Iskazivanje mjerne nesigurnosti rezultata u ispitnom je izvještaju:
a) obavezno uz svaki rezultat u akreditiranome području
b) obavezno samo u slučajevima kada je to bitno za primjenu ispitnih rezultata, kada to traži naručitelj i kada ona utječe na zadovoljavanje koje granične vrijednosti
c) nije propisano

24. Laboratorij mora osigurati da su računalni programi (softver) koje koristi za prikupljanje, obradbu, bilježenje, izvješćivanje, pohranjivanje i pronalaženje podataka o ispitivanju i umjeravanju validirani:
a) Laboratorij ne smije sam validirati računalne programe koje upotrebljava. Validaciju provode isključivo vanjske tvrtke.
b) Upisivanje formule u Excel tablicu smatra se modifikacijom komercijalnog programa (Excel) i potrebna je validacija.

25. Laboratorij
a) mora imati na raspolaganju svu potrebnu opremu u opsegu akreditacije
b) može dobiti akreditaciju ako nema na raspolaganju svu potrebnu opremu u opsegu ovlaštenja, pod uvjetom da mu ispitivanja/umjeravanja koja on ne može napraviti radi drugi akreditirani laboratorij
c) može se akreditirati ako mu nedostaje manje važna oprema

26. Samo je jedna tvrdnja točna:
a) Laboratoriji, čija mjerna oprema značajno doprinosi mjernoj nesigurnosti, dokazuju mjeriteljsku sljedivost svojih rezultata provedbom umjeravanja svoje mjerne opreme u akreditiranim laboratorijima prikladnih mjernih sposobnosti u skladu u unaprijed utvrđenom programu umjeravanja.
b) Oprema akreditiranih laboratorija mora biti ovjerena kod Državnog zavoda za mjeriteljstvo.
c) Ispitni laboratoriji dokazuju mjeriteljsku sljedivost svojih rezultata provedbom validacije svojih metoda.

27. Kada u laboratorij dođe uzorak/ili mjerilo na umjeravanje koje nije prikladno za dogovoreno ispitivanje/umjeravanje, ili ne odgovara danom opisu:
a) Laboratorij mora provesti disciplinski postupak protiv osobe koja je taj uzorak/mjerilo zaprimila
b) Laboratorij provodi ispitivanje/umjeravanje te uz rezultat obavještava naručitelja u kakvom je stanju zaprimljen uzorak
c) Laboratorij se savjetuje s naručiteljem o daljnjem postupanju i taj razgovor zabilježi.

28. Mjere osiguranja kavalitete rezultata
a) traže se samo za znanstvene laboratorije
b) određuje ih ispitivač/mjeritelj na licu mjesta ovisno o metodi
c) moraju se planirati, a njihova prikladnost mora se ocijeniti

29. Kada laboratorij iskazuje rezultate koje je dobio od podugovaratelja
a) on to nigdje ne navodi i prikazuje ih kao svoje jer ionako on jamči za njih
b) u ispitnome izvještaju jasno naznačuje koje je rezultate dobio od podugovaratelja
c) dozvoljena su oba prikazana načina.

30. Ispitni izvještaj/umjernicu može potpisati:
a) bilo tko iz laboratorija
b) direktor tvrtke čiji je laboratorij dio
c) ovlaštena osoba

velj.
6
Uto
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija (popunjen)
velj. 6 cjelodnevni

Termin: 6. veljače 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr 

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

velj.
8
Čet
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija (popunjen)
velj. 8 cjelodnevni

Termin: 8. veljače 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr 

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

velj.
13
Uto
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija
velj. 13 cjelodnevni

Termin: 13. veljače 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr 

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

velj.
15
Čet
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija
velj. 15 cjelodnevni

Termin: 15. veljače 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr 

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

velj.
21
Sri
2018
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025
velj. 21 – velj. 23 cjelodnevni
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025 @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

Termin: 21. 2. – 23. 2. 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.


O seminaru


Uvod

Na ovome se trodnevnom seminaru potanko razmatraju zahtjevi ove norme koji su ujedno i kriteriji za dobivanje akreditacije. Polaznike se osposobljava za primjenu postavljenih zahtjeva i to pojašnjenjem smisla pojedinih zahtjeva (tj. objašnjenjem razloga zašto je uopće stručna zajednica postavila taj zahtjev), prikazom mogućih rješenja i primjera iz stvarnoga života, sudjelovanjem u skupnom radu i omogućivanjem neposredne komunikacije s predavačima i ostalim polaznicima. Potiče ih se da prilagode “normu sebi, a ne sebe normi”. Usmjerava ih se da izgrade sustav koji je optimalan za način i vrstu poslovanja njihove organizacije te za njezinu veličinu. Seminar je posuvremenjen s novoobjavljenim zahtjevima i tumačenjima Hrvatske akreditacijske agencije te uputama međunarodnih organizacija (ILAC, EA, IUPAC i dr.).

Ciljevi seminara

Nakon završetka ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti značenje zahtjeva norme HRN EN ISO/IEC 17025
  • moći odrediti koje zahtjeve smiju izostaviti u svojemu sustavu upravljanja
  • dobiti praktične upute kako izgraditi sustav upravljanja uzimajući u obzir vlastite potrebe
  • znati koje je dodatne zahtjeve za akreditaciju laboratorija propisala Hrvatska akreditacijska agencija
  • dobiti informacije o korisnim međunarodnim dokumentima (ILAC, EA, IUPAC, Eurolab itd.)
  • naučiti kako pravilno pisati rezultate umjeravanja/ispitivanja.

Kome je seminar namijenjen

Svima kojima je zadaća primijeniti zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17025 u svojemu poslovanju:

  • osobama koje je uprava imenovala za brigu o sustavu upravljanja u laboratoriju (voditelji za kvalitetu)
  • tehničkim voditeljima
  • ocjeniteljima laboratorija
  • odgovornima za pripremu laboratorija za akreditaciju
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Program

1. dan9.00 – 17.00Uvod
– Ciljevi i program seminara
O akreditaciji
– što je akreditacija i najčešće s njom povezane zablude
– priprema za akreditaciju
– iskustva akreditiranoga laboratorija
Zahtjevi za organizaciju
2. dan9.00 – 17.00Zahtjevi za upravljanje i kako ih dokumentirati
3. dan9.00 – 17.00Tehnička osposobljenost (osoblje, okoliš, metode, mjerna nesigurnost, oprema, sljedivost i dr.)

O predavačima

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

Dr. sc. Berislav Iharoš, diplomirao je, magistrirao i doktorirao na Metalurškom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Pored formalnog školovanja, dr. Iharoš je završio  mnoge tečajeve: TÜV Akademie izobrazba za sustav upravljanja kvalitetom (ISO 9001); AMOS (Akkreditierung und Zertifizierung für Mittel- und Osteuropäische Staaten) tečaj u trajanju od šest tjedana nakon kojeg je stekao tzv. „Tutorenpass“, potvrdu osposobljenosti za predavača na području akreditacije i certifikacije; kao i mnoge druge kraće edukacije u području  sustava kvalitete, za auditora za certifikaciju sustava kvalitete te za ocjenitelja u akreditaciji laboratorija, inspekcijskih tijela i tijela za certifikaciju sustava kvalitete. Ocjenitelj je Hrvatske akreditacijske agencije, vodeći auditor pri certifikaciji sustava kvalitete, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko te predavač na seminarima Hrvatskoga mjeriteljskog društva o akreditaciji laboratorija te inspekcijskih tijela.

Prijave i pristojbe:
Cijena seminara iznosi 3 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.
Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručkove, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za najmanje TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika  iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave:

S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice(pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).


Odjava seminara:

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka, zaračunavamo 25% administrativnih troškova.
U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave, naplaćujemo punu pristojbu.

Dodatne obavijesti:
Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

Smještaj / rezervacija hotela:

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15,
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025

 

Verifikacija

Zaokružite točan ili najpotpuniji odgovor.

1. Akreditacija je:
a) prijenos ovlasti
b) postupak kojim mjerodavno tijelo formalno priznaje da je ustanova ili osoba sposobna za obavljanje određenih zadataka
c) pismeno jamstvo “treće strane” da nečiji sustav kakvoće zadovoljava sve zahtjeve norme ISO 9000

2. Norma HRN EN ISO/IEC 17025:
a) usklađena je s načelima norme ISO 9001:2008 te zadovoljava njegovim odnosnim zahtjevima
b) nije usklađena je s načelima norme ISO 9001:2008 te ne zadovoljava njegovim odnosnim zahtjevima

3. Laboratorij mora uspostaviti, provoditi i održavati sustav upravljanja:
a) prikladan području svojih djelatnosti u sukladnosti s normom HRN EN ISO/IEC 17025
b) prema zahtjevu zakonodavca
c) prema zahtjevu svojih naručitelja

4. Sustav upravljanja u laboratoriju obuhvaća:
a) planiranje, nadzor, osiguravanje i poboljšavanje djelatnosti laboratorija
b) ono što odredi naručitelj
c) ono što je odredio zakonodavac

5.U sustavu upravljanja akreditiranoga laboratorija upravljanje dokumentima obuhvaća:
a) sve dokumente koji nastaju u laboratoriju ili su iz vanjskih izvora, a zahtijevaju se u pripremi, provođenju i nadzoru djelatnosti laboratorija
b) samo dokumente naručitelja
c) samo zakonsku regulativu

6. Upravljanje dokumentima obuhvaća:
a) spremanje na sigurno mjesto
b) zaštitu od požara
c) određivanje odgovorne osobe za: izradu, kontrolu, odobravanje, raspodjelu, izmjenu, povlačenje, čuvanje i arhiviranje

7. Ocjena naručiteljevog zahtjeva obuhvaća:
a) Ocjenu može li laboratorij izvršiti uslugu uz najmanje troškove
b) Ocjenu može li naručitelj platiti uslugu u dogovorenome terminu
c) Ocjenu jesu li naručiteljevi zahtjevi jasno definirani i dokumentirani, odabrane metode prikladne za tu svrhu te laboratorij ima potrebne resurse kako bi zadovoljio svim postavljenim zahtjevima

8. Laboratorij mora ocjenjivati:
a) sve svoje dobavljače
b) dobavljače onih roba i usluga koji utječu na rezultat ispitivanja/umjeravanja
c) dobavljače koji nisu zadovoljili kriterije odabira

9. Akreditirani laboratorij u odnosu na naručitelja:
a) mora mu bezuvjetno omogućiti prisustvovanje ispitivanju/umjeravanju
b) može mu omogućiti pristup prostorima gdje se izvode ispitivanja/umjeravanja
c) ne smije mu omogućiti pristup prostorima gdje se izvode ispitivanja/umjeravanja

10. Akreditirani će laboratorij pritužbu naručitelja:
a) predati nadležnome sudu
b) rješavati na temelju politike i postupka za rješavanje pritužbe na obostrani interes,
c) akreditirani laboratorij ne smije imati pritužbi naručitelja

11. U slučaju pojave nesukladnoga rada tijekom ispitivanja/umjeravanja laboratorij će:
a) nastaviti rad, a nesukladnost ukloniti prvom slobodnom prilikom
b) obavijestiti naručitelja i tražiti suglasnost za nastavak ispitivanja/umjeravanja
c) ocijeniti značaj, nesukladnost odmah ukloniti te donijeti odluku je li nesukladni rad prihvatljiv, po potrebi, opozvati rad te obavijestiti naručitelja

12. Popravne su radnje:
a) radnje poduzete prije utvrđivanja nesukladnosti
b) radnje poduzete nakon utvrđivanja nesukladnosti
c) rad s neispravnim/neumjerenim mjerilom

13. Preventivne su radnje:
a) otklanjanje uzroka mogućih nesukladnosti
b) svakodnevne radnje za ispravno odvijanje ispitivana/umjeravanja
c) otklanjanje uzroka nastalih nesukladnosti

14. Upravljanje zapisima obuhvaća postupke za prepoznavanje, prikupljanje, indeksiranje, pristup, popunjavanje, pohranjivanje, održavanje i uklanjanje:
a) zapisa o kvaliteti i tehničkih zapisa
b) samo tehničkih zapisa
c) samo zapisa koje zahtijeva naručitelj

15. Akreditirani laboratorij provodi unutrašnje neovisne ocjene:
a) svakodnevno
b) prema utvrđenom Planu
c) samo prije dolaska ocjenitelja HAA

16. Unutrašnje neovisne ocjene (interni audit) u laboratoriju provodi:
a) samo voditelj laboratorija
b) samo vanjski suradnik
c) osposobljeni djelatnik s odgovarajućom izobrazbom koji nije odgovoran za posao koji se ocjenjuje

17. Akreditirani laboratorij provodi upravine ocjene:
a) kada zatraži voditelj laboratorija
b) neposredno prije dolaska ocjenitelja HAA
c) najmanje jednom godišnje prema unaprijed utvrđenome planu provedbe

18. Laboratorij :
a) ne smije u svojemu radu koristiti vježbenike
b) smije u svojemu radu koristiti vježbenike, ali mora primjereno nadzirati njihov rad
c) smije u svojemu radu koristiti vježbenike, ali samo u području za koji nije akreditiran

19. Uprava mora ovlastiti osoblje :
a) koje provodi posebna uzorkovanja, provodi ispitivanja/umjeravanja, izdaje ispitne izvještaje ili umjernice, daje mišljenja i tumačenja, radi s posebnim vrstama opreme
b) s kojim nema sklopljen ugovor o radu
c) koje nema dovoljnu školsku spremu i iskustvo koji se traže opisom posla

20. Laboratorij
a) ne smije provoditi ispitivanja/umjeravanja na terenu jer ne može regulirati okolišne uvjete
b) mora regulirati sve okolišne uvjete koji mogu utjecati na rezultat
c) mora zaustaviti provedbu ispitivanja/umjeravanja kada okolišni uvjeti narušavaju rezultate

21. Ulazak u prostorije laboratorija koja utječu na kakvoću ispitivanja i/ili umjeravanja
a) je zabranjen tijekom ispitivanja/umjeravanja
b) laboratorij mora urediti sukladno svojim posebnim uvjetima
c) dozvoljen je naručitelju ispitivanja/umjeravanja u bilo kojem trenutku

22. Laboratorij:
a) mora primjenjivati isključivo normirane metode
b) mora primijeniti metodu koju je predložio naručitelj
c) smije upotrijebiti nenormiranu metodu uz suglasnost naručitelja te dokaz da je metoda validirana

23. Iskazivanje mjerne nesigurnosti rezultata u ispitnom je izvještaju:
a) obavezno uz svaki rezultat u akreditiranome području
b) obavezno samo u slučajevima kada je to bitno za primjenu ispitnih rezultata, kada to traži naručitelj i kada ona utječe na zadovoljavanje koje granične vrijednosti
c) nije propisano

24. Laboratorij mora osigurati da su računalni programi (softver) koje koristi za prikupljanje, obradbu, bilježenje, izvješćivanje, pohranjivanje i pronalaženje podataka o ispitivanju i umjeravanju validirani:
a) Laboratorij ne smije sam validirati računalne programe koje upotrebljava. Validaciju provode isključivo vanjske tvrtke.
b) Upisivanje formule u Excel tablicu smatra se modifikacijom komercijalnog programa (Excel) i potrebna je validacija.

25. Laboratorij
a) mora imati na raspolaganju svu potrebnu opremu u opsegu akreditacije
b) može dobiti akreditaciju ako nema na raspolaganju svu potrebnu opremu u opsegu ovlaštenja, pod uvjetom da mu ispitivanja/umjeravanja koja on ne može napraviti radi drugi akreditirani laboratorij
c) može se akreditirati ako mu nedostaje manje važna oprema

26. Samo je jedna tvrdnja točna:
a) Laboratoriji, čija mjerna oprema značajno doprinosi mjernoj nesigurnosti, dokazuju mjeriteljsku sljedivost svojih rezultata provedbom umjeravanja svoje mjerne opreme u akreditiranim laboratorijima prikladnih mjernih sposobnosti u skladu u unaprijed utvrđenom programu umjeravanja.
b) Oprema akreditiranih laboratorija mora biti ovjerena kod Državnog zavoda za mjeriteljstvo.
c) Ispitni laboratoriji dokazuju mjeriteljsku sljedivost svojih rezultata provedbom validacije svojih metoda.

27. Kada u laboratorij dođe uzorak/ili mjerilo na umjeravanje koje nije prikladno za dogovoreno ispitivanje/umjeravanje, ili ne odgovara danom opisu:
a) Laboratorij mora provesti disciplinski postupak protiv osobe koja je taj uzorak/mjerilo zaprimila
b) Laboratorij provodi ispitivanje/umjeravanje te uz rezultat obavještava naručitelja u kakvom je stanju zaprimljen uzorak
c) Laboratorij se savjetuje s naručiteljem o daljnjem postupanju i taj razgovor zabilježi.

28. Mjere osiguranja kavalitete rezultata
a) traže se samo za znanstvene laboratorije
b) određuje ih ispitivač/mjeritelj na licu mjesta ovisno o metodi
c) moraju se planirati, a njihova prikladnost mora se ocijeniti

29. Kada laboratorij iskazuje rezultate koje je dobio od podugovaratelja
a) on to nigdje ne navodi i prikazuje ih kao svoje jer ionako on jamči za njih
b) u ispitnome izvještaju jasno naznačuje koje je rezultate dobio od podugovaratelja
c) dozvoljena su oba prikazana načina.

30. Ispitni izvještaj/umjernicu može potpisati:
a) bilo tko iz laboratorija
b) direktor tvrtke čiji je laboratorij dio
c) ovlaštena osoba

velj.
27
Uto
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija
velj. 27 cjelodnevni

Termin: 27. veljače  2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr 

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

ožu.
6
Uto
2018
Upravljanje rizicima
ožu. 6 cjelodnevni

Termin: 6. 3. 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavač: mr. sc. Ana Devčić-Jeras, dipl. ing.

 

O seminaru

Uvod

U poslovanju svake organizacije postoje raznovrsni rizici i njihove neželjene posljedice. Uvođenjem u svoj postojeći sustav upravljanja neke od metoda za upravljanje rizicima organizacije mogu poboljšati svoj rad, smanjiti broj pogrešaka te povećati zadovoljstvo svojih kupaca.

 

Proces upravljanja rizicima jedinstven je za sve vrste organizacija, pa je i nova norma ISO 31000:2009 o upravljanju rizicima primjenljiva na svaki pojedini sustav upravljanja pa tako i onaj u skladu s normom HRN EN ISO/IEC 17025.

Teme o kojima će se govoriti na seminaru:

·         principi upravljanja rizicima

·         proces upravljanja rizicima

·         alati za upravljanje rizicima

·         računanje rizika s pomoću  FMEA (Failure Mode and Effects Analysis)

·         Upotreba FMEA pri određivanju preventivnih i popravnih radnja

Ciljevi seminara:

Na kraju odslušanih predavanja i sudjelovanja na raspravljaonici polaznici će:

·         razumjeti važnost, svrhu i načela upravljanja rizicima

·         razumjeti postupak upravljanja rizicima

·         poznavati alate za upravljanje rizicima

·         znati izračunati rizik s pomoću FMEA

·         razumjeti pojmove: veličina rizika,  nastanak pogreške, procjena težine pogreške, vjerojatnost otkrivanja pogreške

·         znati primijeniti rezultate FMEA pri određivanju preventivnih i popravnih radnja

·         poznavati mogućnosti korištenja procjene rizika za neprestano poboljšavanje rada

Ciljna skupina polaznika:

  • najviša i srednja uprava organizacija
  • uprava laboratorija uključujući tehničke voditelje te osobe odgovorne za sustav upravljanja kvalitetom u laboratoriju
  • stručnjaci za provođenje validacije procesa
  • auditori, ocjenitelji iz certifikacijskih i akreditacijskih tijela te članovi inspekcija državnih služba
  • svi ostali koje zanima ova tema

O predavaču

Mr. sc. Ana Devčić-Jeras, dipl. ing, ima višegodišnje bogato iskustvo na poslovima eksperta za sustav upravljanja kvalitetom u vodećim hrvatskim tvrtkama Ericsson Nikola Tesla (1986. – 1996.) i Pliva (1996. –  2009.) i samostalnoga konzultanta (2009. –  2012.). Iskusni je vodeći auditor prema normama ISO 9001, ISO 17025 i smjernicama za farmaceutsku industriju (EU GMP, USA FDA GMP, DPP), voditelj mnogobrojnih timova za uvođenje i unaprjeđenje poslovanja  i priznati stručnjak za upravljanje rizicima. Vodila je u Plivi više od 100 multidisciplinarnih timova za procjene rizika i rješavanje problema s više od 500 verificiranih analiza FMEA. Iskusan je predavač na području kvalitete, dobre proizvođačke prakse u farmaceutskoj industriji te upravljanju rizicima i provedbi analiza FMEA. Od 2008.godine predsjednica je tehničkog odbora HZN/TO 176 – Upravljanje kvalitetom i osiguravanje kvalitete. Aktivna je članica Hrvatskoga mjeriteljskog društva (HMD) i Hrvatskoga društva za kvalitetu (HDK). Dobitnica je Povelje HDK-a za poseban doprinos u izobrazbi i promicanju kvalitete u Hrvatskoj za 2010. godinu te istaknuti predavač na ISO FORUMU, koji organizira Hrvatska gospodarska komora (2000. –  2012.).

 

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr

ožu.
7
Sri
2018
Validacija analitičkih metoda
ožu. 7 @ 9:00 – ožu. 9 @ 12:30
VALIDACIJA ANALITIČKIH METODA

 

Seminari sheme Svijet po mjeri

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Termin održavanja: 14. – 16. veljače 2018.  7. do 9. ožujka 2018.

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
mr. sc. Katica Lazarić, dipl. ing.

O seminaru

Uvod

Ovaj je seminar osmišljen u svrhu osposobljavanja polaznika za samostalnu provedbu validacije analitičkih metoda. Razmatraju se parametri validacije te planiranje, izvedba i dokumentiranje validacije analitičkih metoda. Teorijsko se znanje produbljuje primjerima validacija kromatografskih (HPLC, GC, TLC ), spektrofotometrijskih, atomskoapsorpcijskih te titracijskih metoda te skupnim radom.

 

Ciljevi seminara

Na predavanjima s pomoću primjera i samostalnim rješavanjem vježba polaznici će:

  • razumjeti zašto je validacija metode osnova kvalitete analitičkoga mjerenja, a nevalidirani je analitički postupak bezvrijedan
  • odbaciti ideje da se validacija izvodi samo u posebnim laboratorijima opremljenima vrhunskom opremom te posebno osposobljenim osobljem
  • naučiti parametre validacije i način njihova eksperimentalnoga određivanja
  • naučiti odabrati one parametre koji su im bitni za namjeravanu primjenu metode
  • dobiti jasne preporuke o vrsti i sadržaju dokumentacije koja treba popratiti validaciju.

 

Ciljna skupina polaznika:

Ovaj je seminar namijenjen:

  • laboratorijskomu osoblju koje je zaduženo za validaciju metoda
  • osobama koje su zadužene za ocjenjivanje laboratorija (interni i eksterni ocjenitelji)
  • osobama zaduženim za procjenjivanje mjernih nesigurnosti rezultata
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

 

Program seminara

1. dan9.00 – 17.00Validacija analitičkih metoda – teorija (zašto, kada i kako validirati metode, preduvjeti, planiranje, izvedba, dokumentiranje, parametri validacije)
Izrada postupka o validaciji metoda
2. dan9.00 – 17.00Validacija analitičkih metoda – primjena (kromatografske i spektrofotometrijske metode)
3. dan9.00 – 12.00Validacija analitičkih metoda – primjena (AAS, titracije)
Rekapitulacija, zaključci, podjela diploma

 

 

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 080,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak u srijedu i četvrtak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke  na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke  na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se zaprimaju do popunjenja grupe (20 polaznika).

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Validacija analitičkih metoda

  • Račun ispostaviti na adresu (ako je različita od gore navedene):
 

Verifikacija

ožu.
14
Sri
2018
Mjerna nesigurnost za praktičare
ožu. 14 – ožu. 16 cjelodnevni
Mjerna nesigurnost za praktičare @ Zagreb | Hrvatska

Termin: 14. – 16. ožujka  2018.
Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.

prof. dr. Sandra Babić

Uvod

Poznavanje mjerne nesigurnosti važno je za svakoga tko odlučuje na temelju mjernih rezultata jer se u protivnom može sumnjati u ispravnost tih odluka. Međunarodno i multidisciplinarno usklađen postupak procjenjivanja mjerne nesigurnosti opisan je u normi ISO Upute za iskazivanje mjerne nesigurnosti (Guide to the Expression of Uncertainty in Measurement – GUM). Ovaj je trodnevni seminar osmišljen da se polaznici upoznaju s tim postupkom te za to potrebnim statističkim alatima. Polaznici će tijekom seminara samostalno rješavati vježbe u Excelu te se preporučuje ponijeti prijenosno računalo.

 

Ciljevi seminara

Na predavanjima će s pomoću primjera i samostalnim rješavanjem vježba polaznici:

  • naučiti značenje nekih bitnih mjeriteljskih pojmova, kao npr.:
    • mjerna veličina
    • preciznost i istinitost mjernih rezultata
    • ciljna mjerna nesigurnost
    • sustavna i slučajna pogreška
  • upoznati temeljna načela međunarodno usklađenoga pristupa procjenjivanju nesigurnosti opisanoga u GUM-u
  • znati primijeniti vrstu A procjenjivanja standardnih nesigurnosti temeljem podataka dobivenih:
    • nizom mjerenja na konkretnome uzorku
    • s kontrolnih karata
    • validacijom
    • s pravca dobivenoga regresijom
  • znati odabrati primjerenu a priori vjerojatnosnu razdiobu pri procjenjivanju standardnih nesigurnosti vrste B temeljem raspona vrijednosti neke veličine
  • znati izračunati sastavljenu nesigurnost s pomoću koeficijenata osjetljivosti dobivenih linearizacijom mjerne jednadžbe
  • znati izračunati sastavljenu nesigurnost primjenom pojednostavnjenih formula
  • znati značenje stupnjeva slobode pojedinih standardnih nesigurnosti
  • znati izračunati efektivni stupanj slobode primjenom Welch-Satterth­waitove jednadžbe
  • znati izračunati proširenu nesigurnost
  • znati iskazati mjerni rezultat s mjernom nesigurnošću uz primjereno zaokruživanje.

 

Ciljna skupina polaznika:

Ovaj je seminar namijenjen:

  • osobama koje su odgovorne za metode ispitivanja ili umjeravanja
  • laboratorijskomu osoblju koje je zaduženo za procjenjivanje mjerne nesigurnosti rezultata
  • internim i eksternim ocjeniteljima laboratorija
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Polaznike seminara molimo da ponesu prijenosno računalo.

O predavaču

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

Dr. sc. Sandra Babić profesorica je na Fakultetu kemijskog inženjerstva i tehnologije, doktorirala je na matičnom Fakultetu u području prirodnih znanosti, analitička kemija. Održava predavanja na kolegijima iz područja analitičke kemije te upravljanja kvalitetom u analitičkom laboratoriju. Autorica je više znanstvenih i stručnih radova iz područja osiguranja kvalitete u analitičkom laboratoriju.

Program

1. dan9.00 – 17.00Uvodno predavanje (zašto je važno iskazivati mjernu nesigurnost)
Definicije
Temeljna načela GUM-a (procjene vrsta A i B)
2. dan9.00 – 17.00Koraci u procjeni nesigurnosti prema Uputama za iskazivanje mjerne nesigurnosti (GUM)
Izrada matematičkoga modela
Određivanje sastavljene nesigurnosti
Određivanje proširene nesigurnosti
Vježbe i primjeri
3. dan9.00 – 17.00Statistika
Međunarodni dogovori
Vježbe i primjeri
Zaključak

Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručkove za sva tri dana seminara, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. “Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za najmanje TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednom seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednom seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika  iz iste tvrtke na jednom seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr

Prijava za seminar - Mjerna nesigurnost za praktičare

 

Verifikacija

  • Definicije

    Koja je tvrdnja po Vašemu mišljenju istinita/ispravna. Znate li obrazložiti Vaš stav?

    1. Mjerna veličina je sadržaj olova u bezolovnom benzinu.
    2. Točnost rezultata je 99 %.
    3. Slučajne su pogreške nepredvidljive u svome smjeru.
    4. Ponavljanjem mjerenja smanjujemo slučajnu pogrešku.
    5. Sustavna pogreška ima smjer – pozitivna je ili negativna.
    6. Ponavljanjem mjerenja smanjujemo sustavnu pogrešku.
    7. Poznatu sustavnu pogrešku možemo smanjiti korekcijom rezultata.
    8. Korekcija je suprotnog smjera od sustavne pogreške.
    9. Mjerenje je točno ako su male slučajne pogreške.
    10. Mjerenje je točno ako su male i sustavne i slučajne pogreške.
    11. Mjerenje je istinito ako su male slučajne pogreške.
    12. Mjerenje je istinito ako su male sustavne pogreške.
    13. Mjerenje je precizno ako su male slučajne pogreške.
    14. Mjerenje je precizno ako su male sustavne pogreške.
    15. Istinitost rezultata obrnuto je proporcionalna prepoznatoj sustavnoj pogrešci.

    Postupak procjenjivanja

    Koja je tvrdnja po Vašemu mišljenju istinita/ispravna. Znate li obrazložiti Vaš stav?

    1. Kada izravno ne mjerimo mjernu veličinu, funkcijsku vezu mjerne veličine i ulaznih veličina opisujemo s mjernim modelom.
    2. Dva su načina procjenjivanja nesigurnosti – procjenjivanje primjenom statistike (vrsta A) te procjenjivanje temeljem stručne prosudbe i a priori vjerojatnosnih razdiobama (vrsta B).
    3. Procjene vrste A točnije su od onih vrste B.
    4. Kada imamo zadan raspon ± a unutar koje se može nalaziti vrijednost neke veličina i nikakvih drugih informacija o tome, primijenit ćemo pravokutnu (jednoliku) vjerojatnosnu razdiobu. Standardna nesigurnost bit će  a / (3)1/2
    5. Kada imamo zadan raspon ± a unutar koje se može nalaziti vrijednost neke veličine te podatak da je taj interval proširena nesigurnost uz p = 95 %, k = 2 primijenit ćemo Gaussovu (normalnu) vjerojatnosnu razdiobu. Standardna nesigurnost bit će a / 2 .
    6. Kada imamo zadan raspon ± a unutar koje se može nalaziti vrijednost neke veličine te podatak da je taj interval proširena nesigurnost uz p = 95 %, k = 2,6 primijenit ćemo trokutastu  vjerojatnosnu razdiobu. Standardna nesigurnost bit će  a / (6)1/2.
    7. Sastavljena standardna nesigurnost je standardna nesigurnost rezultata mjerenja dobivena iz standardnih nesigurnosti svih ulaznih veličina. Standardne nesigurnosti udružuju se preko sume kvadrata uvažavajući koeficijente osjetljivosti.
    8. Koeficijent osjetljivosti je faktor koji nam govori kako se mijenja izlazna veličina (npr. naš rezultat) kada se mijenja ulazna veličina.
    9. Proširena nesigurnost dobiva se kao umnožak sastavljene standardne nesigurnosti i obuhvatnog faktora k.
    10. Rezultat se uobičajeno iskazuje s proširenom nesigurnosti.
    11. Konačni podatak o procijenjenoj nesigurnosti iskazuje se sa što više znamenaka radi točnosti.
    12. m = (19,9995 +/- 0,000275) kg

    Statistika

    Koja je tvrdnja ispravna i zašto?

    1. Kod mjerenja tvrdoće nekog materijala napravljeno je 5 mjerenja te izračunata aritmetička sredina. Njena je standardna nesigurnost: U = s/(5)1/2
    2. Kod umjeravanja vage napravljeno je jedno mjerenje mase m= 30 g. Ponovljivost vage s određena je kod mase  m= 100 g s pet ponavljajućih mjerenja. Standardna nesigurnost odvage m= 30 g zbog ponovljivosti vage je U = s/(5)1/2
    3. Kod umjeravanja vage napravljeno je jedno mjerenje mase m= 30 g. Ponovljivost vage s određena je kod mase  m= 100 g s pet ponavljajućih mjerenja. Standardna nesigurnost odvage m= 30 g zbog ponovljivosti vage je s.
    4. Validacijskim eksperimentom neki je kemijski laboratorij dobio relativnu standardnu devijaciju s od 0,8 %  u uvjetima ponovljivosti uz n = 10 ponavljanja. U rutinskom je radu na nekom dobivenom uzorku napravio n = 2 mjerenja. Standardna nesigurnost zbog ponovljivosti tog rezultata je: u = s/(10)1/2
    5. Validacijskim eksperimentom neki je kemijski  laboratorij dobio relativnu standardnu devijaciju s od  0,8 %  u uvjetima ponovljivosti uz n = 10 ponavljanja. U rutinskom je radu na nekom dobivenom uzorku napravio n = 2 mjerenja. Standardna nesigurnost zbog ponovljivosti tog rezultata je: u = s/(10)1/2

Izvršni organizator seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva

Državni zavod za mjeriteljstvo

LogoDZM