sij.
31
Sri
2018
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025
sij. 31 – velj. 2 cjelodnevni
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025 @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-15875e-fd76adf3-535ae8e7-9a5a”][vc_column_text]Termin: 31. 1. – 2. 2. 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.


O seminaru


Uvod

Na ovome se trodnevnom seminaru potanko razmatraju zahtjevi ove norme koji su ujedno i kriteriji za dobivanje akreditacije. Polaznike se osposobljava za primjenu postavljenih zahtjeva i to pojašnjenjem smisla pojedinih zahtjeva (tj. objašnjenjem razloga zašto je uopće stručna zajednica postavila taj zahtjev), prikazom mogućih rješenja i primjera iz stvarnoga života, sudjelovanjem u skupnom radu i omogućivanjem neposredne komunikacije s predavačima i ostalim polaznicima. Potiče ih se da prilagode “normu sebi, a ne sebe normi”. Usmjerava ih se da izgrade sustav koji je optimalan za način i vrstu poslovanja njihove organizacije te za njezinu veličinu. Seminar je posuvremenjen s novoobjavljenim zahtjevima i tumačenjima Hrvatske akreditacijske agencije te uputama međunarodnih organizacija (ILAC, EA, IUPAC i dr.).

Ciljevi seminara

Nakon završetka ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti značenje zahtjeva norme HRN EN ISO/IEC 17025
  • moći odrediti koje zahtjeve smiju izostaviti u svojemu sustavu upravljanja
  • dobiti praktične upute kako izgraditi sustav upravljanja uzimajući u obzir vlastite potrebe
  • znati koje je dodatne zahtjeve za akreditaciju laboratorija propisala Hrvatska akreditacijska agencija
  • dobiti informacije o korisnim međunarodnim dokumentima (ILAC, EA, IUPAC, Eurolab itd.)
  • naučiti kako pravilno pisati rezultate umjeravanja/ispitivanja.

Kome je seminar namijenjen

Svima kojima je zadaća primijeniti zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17025 u svojemu poslovanju:

  • osobama koje je uprava imenovala za brigu o sustavu upravljanja u laboratoriju (voditelji za kvalitetu)
  • tehničkim voditeljima
  • ocjeniteljima laboratorija
  • odgovornima za pripremu laboratorija za akreditaciju
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Program

1. dan9.00 – 17.00Uvod
– Ciljevi i program seminara
O akreditaciji
– što je akreditacija i najčešće s njom povezane zablude
– priprema za akreditaciju
– iskustva akreditiranoga laboratorija
Zahtjevi za organizaciju
2. dan9.00 – 17.00Zahtjevi za upravljanje i kako ih dokumentirati
3. dan9.00 – 17.00Tehnička osposobljenost (osoblje, okoliš, metode, mjerna nesigurnost, oprema, sljedivost i dr.)

O predavačima

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

Dr. sc. Berislav Iharoš, diplomirao je, magistrirao i doktorirao na Metalurškom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Pored formalnog školovanja, dr. Iharoš je završio  mnoge tečajeve: TÜV Akademie izobrazba za sustav upravljanja kvalitetom (ISO 9001); AMOS (Akkreditierung und Zertifizierung für Mittel- und Osteuropäische Staaten) tečaj u trajanju od šest tjedana nakon kojeg je stekao tzv. „Tutorenpass“, potvrdu osposobljenosti za predavača na području akreditacije i certifikacije; kao i mnoge druge kraće edukacije u području  sustava kvalitete, za auditora za certifikaciju sustava kvalitete te za ocjenitelja u akreditaciji laboratorija, inspekcijskih tijela i tijela za certifikaciju sustava kvalitete. Ocjenitelj je Hrvatske akreditacijske agencije, vodeći auditor pri certifikaciji sustava kvalitete, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko te predavač na seminarima Hrvatskoga mjeriteljskog društva o akreditaciji laboratorija te inspekcijskih tijela.

[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-2875e-fd76adf3-535ae8e7-9a5a”][vc_column_text]Prijave i pristojbe:
Cijena seminara iznosi 3 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.
Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručkove, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za najmanje TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika  iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave:

S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice(pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).


Odjava seminara:

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka, zaračunavamo 25% administrativnih troškova.
U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave, naplaćujemo punu pristojbu.

Dodatne obavijesti:
Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

Smještaj / rezervacija hotela:

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15,
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-0875e-fd76adf3-535ae8e7-9a5a”][vc_column_text]

Prijava za seminar - Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17025

 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Provjerite svoje znanje” tab_id=”1442040592413-3-5e8e7-9a5a”][vc_column_text]Zaokružite točan ili najpotpuniji odgovor.

1. Akreditacija je:
a) prijenos ovlasti
b) postupak kojim mjerodavno tijelo formalno priznaje da je ustanova ili osoba sposobna za obavljanje određenih zadataka
c) pismeno jamstvo “treće strane” da nečiji sustav kakvoće zadovoljava sve zahtjeve norme ISO 9000

2. Norma HRN EN ISO/IEC 17025:
a) usklađena je s načelima norme ISO 9001:2008 te zadovoljava njegovim odnosnim zahtjevima
b) nije usklađena je s načelima norme ISO 9001:2008 te ne zadovoljava njegovim odnosnim zahtjevima

3. Laboratorij mora uspostaviti, provoditi i održavati sustav upravljanja:
a) prikladan području svojih djelatnosti u sukladnosti s normom HRN EN ISO/IEC 17025
b) prema zahtjevu zakonodavca
c) prema zahtjevu svojih naručitelja

4. Sustav upravljanja u laboratoriju obuhvaća:
a) planiranje, nadzor, osiguravanje i poboljšavanje djelatnosti laboratorija
b) ono što odredi naručitelj
c) ono što je odredio zakonodavac

5.U sustavu upravljanja akreditiranoga laboratorija upravljanje dokumentima obuhvaća:
a) sve dokumente koji nastaju u laboratoriju ili su iz vanjskih izvora, a zahtijevaju se u pripremi, provođenju i nadzoru djelatnosti laboratorija
b) samo dokumente naručitelja
c) samo zakonsku regulativu

6. Upravljanje dokumentima obuhvaća:
a) spremanje na sigurno mjesto
b) zaštitu od požara
c) određivanje odgovorne osobe za: izradu, kontrolu, odobravanje, raspodjelu, izmjenu, povlačenje, čuvanje i arhiviranje

7. Ocjena naručiteljevog zahtjeva obuhvaća:
a) Ocjenu može li laboratorij izvršiti uslugu uz najmanje troškove
b) Ocjenu može li naručitelj platiti uslugu u dogovorenome terminu
c) Ocjenu jesu li naručiteljevi zahtjevi jasno definirani i dokumentirani, odabrane metode prikladne za tu svrhu te laboratorij ima potrebne resurse kako bi zadovoljio svim postavljenim zahtjevima

8. Laboratorij mora ocjenjivati:
a) sve svoje dobavljače
b) dobavljače onih roba i usluga koji utječu na rezultat ispitivanja/umjeravanja
c) dobavljače koji nisu zadovoljili kriterije odabira

9. Akreditirani laboratorij u odnosu na naručitelja:
a) mora mu bezuvjetno omogućiti prisustvovanje ispitivanju/umjeravanju
b) može mu omogućiti pristup prostorima gdje se izvode ispitivanja/umjeravanja
c) ne smije mu omogućiti pristup prostorima gdje se izvode ispitivanja/umjeravanja

10. Akreditirani će laboratorij pritužbu naručitelja:
a) predati nadležnome sudu
b) rješavati na temelju politike i postupka za rješavanje pritužbe na obostrani interes,
c) akreditirani laboratorij ne smije imati pritužbi naručitelja

11. U slučaju pojave nesukladnoga rada tijekom ispitivanja/umjeravanja laboratorij će:
a) nastaviti rad, a nesukladnost ukloniti prvom slobodnom prilikom
b) obavijestiti naručitelja i tražiti suglasnost za nastavak ispitivanja/umjeravanja
c) ocijeniti značaj, nesukladnost odmah ukloniti te donijeti odluku je li nesukladni rad prihvatljiv, po potrebi, opozvati rad te obavijestiti naručitelja

12. Popravne su radnje:
a) radnje poduzete prije utvrđivanja nesukladnosti
b) radnje poduzete nakon utvrđivanja nesukladnosti
c) rad s neispravnim/neumjerenim mjerilom

13. Preventivne su radnje:
a) otklanjanje uzroka mogućih nesukladnosti
b) svakodnevne radnje za ispravno odvijanje ispitivana/umjeravanja
c) otklanjanje uzroka nastalih nesukladnosti

14. Upravljanje zapisima obuhvaća postupke za prepoznavanje, prikupljanje, indeksiranje, pristup, popunjavanje, pohranjivanje, održavanje i uklanjanje:
a) zapisa o kvaliteti i tehničkih zapisa
b) samo tehničkih zapisa
c) samo zapisa koje zahtijeva naručitelj

15. Akreditirani laboratorij provodi unutrašnje neovisne ocjene:
a) svakodnevno
b) prema utvrđenom Planu
c) samo prije dolaska ocjenitelja HAA

16. Unutrašnje neovisne ocjene (interni audit) u laboratoriju provodi:
a) samo voditelj laboratorija
b) samo vanjski suradnik
c) osposobljeni djelatnik s odgovarajućom izobrazbom koji nije odgovoran za posao koji se ocjenjuje

17. Akreditirani laboratorij provodi upravine ocjene:
a) kada zatraži voditelj laboratorija
b) neposredno prije dolaska ocjenitelja HAA
c) najmanje jednom godišnje prema unaprijed utvrđenome planu provedbe

18. Laboratorij :
a) ne smije u svojemu radu koristiti vježbenike
b) smije u svojemu radu koristiti vježbenike, ali mora primjereno nadzirati njihov rad
c) smije u svojemu radu koristiti vježbenike, ali samo u području za koji nije akreditiran

19. Uprava mora ovlastiti osoblje :
a) koje provodi posebna uzorkovanja, provodi ispitivanja/umjeravanja, izdaje ispitne izvještaje ili umjernice, daje mišljenja i tumačenja, radi s posebnim vrstama opreme
b) s kojim nema sklopljen ugovor o radu
c) koje nema dovoljnu školsku spremu i iskustvo koji se traže opisom posla

20. Laboratorij
a) ne smije provoditi ispitivanja/umjeravanja na terenu jer ne može regulirati okolišne uvjete
b) mora regulirati sve okolišne uvjete koji mogu utjecati na rezultat
c) mora zaustaviti provedbu ispitivanja/umjeravanja kada okolišni uvjeti narušavaju rezultate

21. Ulazak u prostorije laboratorija koja utječu na kakvoću ispitivanja i/ili umjeravanja
a) je zabranjen tijekom ispitivanja/umjeravanja
b) laboratorij mora urediti sukladno svojim posebnim uvjetima
c) dozvoljen je naručitelju ispitivanja/umjeravanja u bilo kojem trenutku

22. Laboratorij:
a) mora primjenjivati isključivo normirane metode
b) mora primijeniti metodu koju je predložio naručitelj
c) smije upotrijebiti nenormiranu metodu uz suglasnost naručitelja te dokaz da je metoda validirana

23. Iskazivanje mjerne nesigurnosti rezultata u ispitnom je izvještaju:
a) obavezno uz svaki rezultat u akreditiranome području
b) obavezno samo u slučajevima kada je to bitno za primjenu ispitnih rezultata, kada to traži naručitelj i kada ona utječe na zadovoljavanje koje granične vrijednosti
c) nije propisano

24. Laboratorij mora osigurati da su računalni programi (softver) koje koristi za prikupljanje, obradbu, bilježenje, izvješćivanje, pohranjivanje i pronalaženje podataka o ispitivanju i umjeravanju validirani:
a) Laboratorij ne smije sam validirati računalne programe koje upotrebljava. Validaciju provode isključivo vanjske tvrtke.
b) Upisivanje formule u Excel tablicu smatra se modifikacijom komercijalnog programa (Excel) i potrebna je validacija.

25. Laboratorij
a) mora imati na raspolaganju svu potrebnu opremu u opsegu akreditacije
b) može dobiti akreditaciju ako nema na raspolaganju svu potrebnu opremu u opsegu ovlaštenja, pod uvjetom da mu ispitivanja/umjeravanja koja on ne može napraviti radi drugi akreditirani laboratorij
c) može se akreditirati ako mu nedostaje manje važna oprema

26. Samo je jedna tvrdnja točna:
a) Laboratoriji, čija mjerna oprema značajno doprinosi mjernoj nesigurnosti, dokazuju mjeriteljsku sljedivost svojih rezultata provedbom umjeravanja svoje mjerne opreme u akreditiranim laboratorijima prikladnih mjernih sposobnosti u skladu u unaprijed utvrđenom programu umjeravanja.
b) Oprema akreditiranih laboratorija mora biti ovjerena kod Državnog zavoda za mjeriteljstvo.
c) Ispitni laboratoriji dokazuju mjeriteljsku sljedivost svojih rezultata provedbom validacije svojih metoda.

27. Kada u laboratorij dođe uzorak/ili mjerilo na umjeravanje koje nije prikladno za dogovoreno ispitivanje/umjeravanje, ili ne odgovara danom opisu:
a) Laboratorij mora provesti disciplinski postupak protiv osobe koja je taj uzorak/mjerilo zaprimila
b) Laboratorij provodi ispitivanje/umjeravanje te uz rezultat obavještava naručitelja u kakvom je stanju zaprimljen uzorak
c) Laboratorij se savjetuje s naručiteljem o daljnjem postupanju i taj razgovor zabilježi.

28. Mjere osiguranja kavalitete rezultata
a) traže se samo za znanstvene laboratorije
b) određuje ih ispitivač/mjeritelj na licu mjesta ovisno o metodi
c) moraju se planirati, a njihova prikladnost mora se ocijeniti

29. Kada laboratorij iskazuje rezultate koje je dobio od podugovaratelja
a) on to nigdje ne navodi i prikazuje ih kao svoje jer ionako on jamči za njih
b) u ispitnome izvještaju jasno naznačuje koje je rezultate dobio od podugovaratelja
c) dozvoljena su oba prikazana načina.

30. Ispitni izvještaj/umjernicu može potpisati:
a) bilo tko iz laboratorija
b) direktor tvrtke čiji je laboratorij dio
c) ovlaštena osoba[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

velj.
6
Uto
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija (popunjen)
velj. 6 cjelodnevni

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]Termin: 6. veljače 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr [/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

velj.
8
Čet
2018
ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija
velj. 8 cjelodnevni

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]Termin: 8. veljače 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Ana Čop

mr. sc. Višnja Gašljević

dr. sc. Berislav Iharoš

 

O seminaru

UVOD

Objavljeno je novo izdanje međunarodne norme ISO/IEC 17025, koja propisuje zahtjeve za osposobljenost laboratorija. Pred laboratorijima, ali i Hrvatskom akreditacijskom agencijom, vrijeme je prilagodbe i usklađivanja s novim zahtjevima. Ovaj je seminar osmišljen da uputi polaznike u glavne promjene u normi ISO/IEC 17025:2017, predloži neke praktične savjete za primjenu te uputi polaznike kako planirati i uspješno prijeći sa staroga na novo izdanje.

 

TEME SEMINARA:

 

  • Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
  • Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017
  • Planiranje i pokretanje tranzicije
  • Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
  • Opcije A i B u sustavima upravljanja

 

CILJEVI SEMINARA:

Po završetku ovoga seminara polaznici će:

  • razumjeti novu strukturu norme te glavne promjene u zahtjevima
  • moći napraviti plan prilagodbe novim zahtjevima vodeći računa o tome da se u prijelaznome razdoblju održi sukladnost s normom HRN EN ISO/IEC 17025:2007
  • poznavati vremenske okvire za prilagodbu koje je odredila Hrvatska akreditacijska agencija
  • znati koji će se dokumenti Hrvatske akreditacijske agencije uskoro promijeniti na temelju novih zahtjeva norme ISO/IEC 17025:2017
  • razumjeti novi pristup aktivnostima laboratorija utemeljen na analizi rizika
  • znati u kojim su točkama norme ISO/IEC 17025:2017 uključeni rizici
  • znati razlikovati opciju A i B u sustavima upravljanja te moći raspraviti njihove prednosti i mane

 

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:

Seminar je u prvome redu namijenjen osoblju akreditiranih laboratorija koje je odgovorno za primjenu i održavanje njihova sustava upravljanja. Također, on će biti koristan i:

  • voditeljima laboratorija
  • internim auditorima u laboratoriju
  • svima ostalima koji su uključeni u laboratorijske aktivnosti, a žele saznati koje su razlike između staroga i novoga izdanja norme ISO/IEC 17025 te kako prijeći s jedne norme na drugu.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30Struktura norme ISO/IEC 17025:2017 te glavne promjene koje ona donosi
10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Akreditacija i nova norma ISO/IEC 17025:2017

Planiranje i pokretanje tranzicije

12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Donošenje odluka temeljem promišljanja o rizicima
15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Opcije A i B u sustavima upravljanja

rasprava

 

O PREDAVAČIMA

Dr. sc. Ana Čop načelnica je Odjela za akreditiranje ispitnih laboratorija pri Hrvatskoj akreditacijskoj agenciji. U HAA-u radi  i kao vodeća ocjeniteljica  za ispitne laboratorije (HRN EN ISO/IEC 17025) i medicinske laboratorije (HRN ISO 15189). Sudjeluje u radu stručnih tijela HAA-a, HZN-a i EA-a. Autorica je niza radova iz područja akreditacije i fizikalne kemije.

Mr. sc. Višnja Gašljević, direktorica je European Centre for Laboratory Excellence, tvrtke koja se bavi izobrazbom u RH i na međunarodnoj razini. Aktivna je članica Eurolabova Tehničkoga odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA), Eurolabove radne skupine za ispitivanje sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkoga odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme (predsjednica Odbora).

Dr. sc. Berislav Iharoš cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA-a u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje hrvatske kvalitete (izvorno hrvatsko) i višegodišnji suradnik Hrvatskoga mjeriteljskog društva u izobrazbi laboratorijskoga osoblja te njihovoj pripremi za akreditaciju.

.[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

„Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.

„Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.

„Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr [/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]

Prijava za seminar - ISO/IEC 17025:2017 – nova norma za osposobljenost laboratorija

 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

velj.
14
Sri
2018
Validacija analitičkih metoda
velj. 14 @ 9:00 – velj. 16 @ 12:30

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-703921b7-81feb024-c8ac”][vc_column_text]

VALIDACIJA ANALITIČKIH METODA

 

Seminari sheme Svijet po mjeri

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Termin održavanja: 14. – 16. veljače 2018.

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
mr. sc. Katica Lazarić, dipl. ing.

O seminaru

Uvod

Ovaj je seminar osmišljen u svrhu osposobljavanja polaznika za samostalnu provedbu validacije analitičkih metoda. Razmatraju se parametri validacije te planiranje, izvedba i dokumentiranje validacije analitičkih metoda. Teorijsko se znanje produbljuje primjerima validacija kromatografskih (HPLC, GC, TLC ), spektrofotometrijskih, atomskoapsorpcijskih te titracijskih metoda te skupnim radom.

 

Ciljevi seminara

Na predavanjima s pomoću primjera i samostalnim rješavanjem vježba polaznici će:

  • razumjeti zašto je validacija metode osnova kvalitete analitičkoga mjerenja, a nevalidirani je analitički postupak bezvrijedan
  • odbaciti ideje da se validacija izvodi samo u posebnim laboratorijima opremljenima vrhunskom opremom te posebno osposobljenim osobljem
  • naučiti parametre validacije i način njihova eksperimentalnoga određivanja
  • naučiti odabrati one parametre koji su im bitni za namjeravanu primjenu metode
  • dobiti jasne preporuke o vrsti i sadržaju dokumentacije koja treba popratiti validaciju.

 

Ciljna skupina polaznika:

Ovaj je seminar namijenjen:

  • laboratorijskomu osoblju koje je zaduženo za validaciju metoda
  • osobama koje su zadužene za ocjenjivanje laboratorija (interni i eksterni ocjenitelji)
  • osobama zaduženim za procjenjivanje mjernih nesigurnosti rezultata
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

 

Program seminara

1. dan9.00 – 17.00Validacija analitičkih metoda – teorija (zašto, kada i kako validirati metode, preduvjeti, planiranje, izvedba, dokumentiranje, parametri validacije)
Izrada postupka o validaciji metoda
2. dan9.00 – 17.00Validacija analitičkih metoda – primjena (kromatografske i spektrofotometrijske metode)
3. dan9.00 – 12.00Validacija analitičkih metoda – primjena (AAS, titracije)
Rekapitulacija, zaključci, podjela diploma

 

 

[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-703921b7-81feb024-c8ac”][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 080,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak u srijedu i četvrtak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke  na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke  na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se zaprimaju do popunjenja grupe (20 polaznika).

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-703921b7-81feb024-c8ac”][vc_column_text]

Prijava za seminar - Validacija analitičkih metoda

  • Račun ispostaviti na adresu (ako je različita od gore navedene):
 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

velj.
21
Sri
2018
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17020
velj. 21 @ 9:00 – velj. 23 @ 12:30
Primjena norme HRN EN ISO/IEC 17020 @ Zagreb | Hrvatska

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-70399b2d-2ebd355c-f51fd2d5-9102″][vc_column_text]Termin: 21. – 23. veljače 2018.
Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb


Predavači:
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.

Uvod
Na ovome se seminaru potanko razmatraju zahtjevi norme HRN EN ISO/IEC 17020:2012 – Opći zahtjevi za rad različitih vrsta tijela koja provode inspekciju. Ovi su zahtjevi ujedno temeljni kriteriji za dobivanje akreditacije. Polaznike se osposobljava za primjenu postavljenih zahtjeva uz prikaz mogućih rješenja, primjerima iz stvarnoga života, sudjelovanjem u skupnom radu i omogućivanjem neposredne komunikacije s predavačima i ostalim polaznicima.

Ciljevi seminara
Nakon završetka ovoga seminara polaznici će:

  • upoznati zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17020:2012
  • naučiti primijeniti te zahtjeve u vlastitoj organizaciji
  • upoznati razliku između starog i novog izdanja norme
  • znati kako teče proces akreditacije te koje je dodatne zahtjeve propisala Hrvatska akreditacijska agencija

Ciljna skupina polaznika
Svima kojima je zadaća primijeniti zahtjeve norme HRN EN ISO/IEC 17020 u svojemu poslovanju:

  • osobama koje je uprava imenovala za brigu o sustavu upravljanja u inspekcijskome tijelu (voditelji za kvalitetu)
  • rukovođećem osoblju
  • ocjeniteljima i internim auditorima
  • odgovornima za pripremu inspekcijskog tijela za akreditaciju
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

O predavačima:

Mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing. elektrotehnike, zaposlena je u Hrvatskome mjeriteljskom društvu na izradi mjeriteljskih projekata te provedbi programa izobrazbe osoba. Aktivni je član Eurolabovog Tehničkog odbora za osiguranje kvalitete u ispitivanjima i umjeravanjima (TCQA – Technical Committee for Quality Assurance in testing and calibration), Eurolabove radne skupine o ispitivanjima sposobnosti (WG Proficiency Testing), radne skupine Međulaboratorijske usporedbe Hrvatske akreditacijske agencije, tehničkog odbora Z2 Ocjenjivanje sukladnosti i akreditacija Hrvatskoga zavoda za norme, tehničkog odbora TO 69 Primjena statističkih metoda Hrvatskoga zavoda za norme. Preko članstava u međunarodnim organizacijama ILAC i Eurolab, bila je uključena u reviziju norme ISO/IEC 17020.

Dr. sc. Berislav Iharoš, cijenjeni je stručnjak na području akreditacije i certifikacije. Bio je vodeći i/ili stručni ocjenitelj HAA u gotovo stotinjak ocjenjivanja laboratorija, inspekcijskih i certifikacijskih tijela. Također je vodeći ocjenitelj u području ISO 9001, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko i višegodišnji suradnik Hrvatskog mjeriteljskog društva u edukaciji laboratorijskog osoblja te njihovu pripremu za akreditaciju.

Program

1.dan:

VrijemePredavačTema
9.00-9.10GašljevićUvod u seminar, Ciljevi i program seminara
9.10-10.30GašljevićŠto je inspekcija Akreditacija inspekcijskih tijela
10.30-11.00Stanka 
11.00-12.30Iharoš4.0 Opći zahtjevi Nepristranost, neovisnost, povjerljivost

5.0 Strukturni zahtjevi Administrativni zahtjevi, ustrojstvo i uprava

12.30-13.30Stanka za ručak 
13.30-15.00IharošKategorizacija inspekcijskih tijela: A, B, C
15.00-15.30Stanka 
15.30 -17.00  Grupni radovi

2.dan:

VrijemePredavačTema
9.00-10.30Gašljević6.0 Zahtjevi na resurse: 6.1 Osoblje 6.2 Uređaji i oprema 6.3 Podugovaranje
10.30-11.00Stanka 
11.00-12.30Iharoš7.0 Proces inspekcije 7.1 Metode i postupci inspekcije 7.2 Rukovanje uzorcima i objektima na kojima se provodi inspekcija
12.30-13.30Stanka za ručak 
13.30-15.00Gašljević7.3 Zapisi 7.4 Izvješća i potvrde 7.5 Pritužbe i žalbe
15.00-15.30Stanka 
15.30 -17.00 Grupni radovi

3. dan:

VrijemePredavačTema
9.00-10.30Iharoš8.0 Sustav upravljanja 8.1 Opcija A 8.2 Opcija B
10.30-11.00Stanka 
11.00-12.00 –       Rasprava

[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-70399b2d-2ebd355c-f51fd2d5-9102″][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 080,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručkove, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-70399b2d-2ebd355c-f51fd2d5-9102″][vc_column_text]

Prijava za seminar - PRIMJENA NORME HRN EN ISO/IEC 17020

 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

ožu.
6
Uto
2018
Upravljanje rizicima
ožu. 6 cjelodnevni

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-703921b7-81fef3df-e06a”][vc_column_text]Termin: 6. 3. 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavač: mr. sc. Ana Devčić-Jeras, dipl. ing.

 

O seminaru

Uvod

U poslovanju svake organizacije postoje raznovrsni rizici i njihove neželjene posljedice. Uvođenjem u svoj postojeći sustav upravljanja neke od metoda za upravljanje rizicima organizacije mogu poboljšati svoj rad, smanjiti broj pogrešaka te povećati zadovoljstvo svojih kupaca.

 

Proces upravljanja rizicima jedinstven je za sve vrste organizacija, pa je i nova norma ISO 31000:2009 o upravljanju rizicima primjenljiva na svaki pojedini sustav upravljanja pa tako i onaj u skladu s normom HRN EN ISO/IEC 17025.

Teme o kojima će se govoriti na seminaru:

·         principi upravljanja rizicima

·         proces upravljanja rizicima

·         alati za upravljanje rizicima

·         računanje rizika s pomoću  FMEA (Failure Mode and Effects Analysis)

·         Upotreba FMEA pri određivanju preventivnih i popravnih radnja

Ciljevi seminara:

Na kraju odslušanih predavanja i sudjelovanja na raspravljaonici polaznici će:

·         razumjeti važnost, svrhu i načela upravljanja rizicima

·         razumjeti postupak upravljanja rizicima

·         poznavati alate za upravljanje rizicima

·         znati izračunati rizik s pomoću FMEA

·         razumjeti pojmove: veličina rizika,  nastanak pogreške, procjena težine pogreške, vjerojatnost otkrivanja pogreške

·         znati primijeniti rezultate FMEA pri određivanju preventivnih i popravnih radnja

·         poznavati mogućnosti korištenja procjene rizika za neprestano poboljšavanje rada

Ciljna skupina polaznika:

  • najviša i srednja uprava organizacija
  • uprava laboratorija uključujući tehničke voditelje te osobe odgovorne za sustav upravljanja kvalitetom u laboratoriju
  • stručnjaci za provođenje validacije procesa
  • auditori, ocjenitelji iz certifikacijskih i akreditacijskih tijela te članovi inspekcija državnih služba
  • svi ostali koje zanima ova tema

O predavaču

Mr. sc. Ana Devčić-Jeras, dipl. ing, ima višegodišnje bogato iskustvo na poslovima eksperta za sustav upravljanja kvalitetom u vodećim hrvatskim tvrtkama Ericsson Nikola Tesla (1986. – 1996.) i Pliva (1996. –  2009.) i samostalnoga konzultanta (2009. –  2012.). Iskusni je vodeći auditor prema normama ISO 9001, ISO 17025 i smjernicama za farmaceutsku industriju (EU GMP, USA FDA GMP, DPP), voditelj mnogobrojnih timova za uvođenje i unaprjeđenje poslovanja  i priznati stručnjak za upravljanje rizicima. Vodila je u Plivi više od 100 multidisciplinarnih timova za procjene rizika i rješavanje problema s više od 500 verificiranih analiza FMEA. Iskusan je predavač na području kvalitete, dobre proizvođačke prakse u farmaceutskoj industriji te upravljanju rizicima i provedbi analiza FMEA. Od 2008.godine predsjednica je tehničkog odbora HZN/TO 176 – Upravljanje kvalitetom i osiguravanje kvalitete. Aktivna je članica Hrvatskoga mjeriteljskog društva (HMD) i Hrvatskoga društva za kvalitetu (HDK). Dobitnica je Povelje HDK-a za poseban doprinos u izobrazbi i promicanju kvalitete u Hrvatskoj za 2010. godinu te istaknuti predavač na ISO FORUMU, koji organizira Hrvatska gospodarska komora (2000. –  2012.).

 

[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-703921b7-81fef3df-e06a”][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – uobičajeni popust za člana Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji je uredno podmirio članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada vjernosti“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-703921b7-81fef3df-e06a”][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

tra.
10
Uto
2018
Siguran rad u laboratoriju
tra. 10 cjelodnevni

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]Termin: 10. travnja 2017.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

Predavači:

dr. sc. Dražen Marijan

Robert Vuk, dipl. ing.

O seminaru

UVOD

Svakodnevnim radom u laboratoriju izlažemo se različitim izvorima opasnosti. One su prisutne neovisno o tome kojim se metodama koristimo ili u kojoj vrsti laboratorija radimo. Izvori opasnosti prouzročuju nezgode koje mogu dovesti do ozljeda s lakšim ili težim posljedicama, profesionalnih bolesti i materijalnih gubitaka. Većina nezgoda nastaje zbog nečije pogreške, tj. kada netko ne zna sigurno raditi, ne može sigurno raditi ili ne želi sigurno raditi. Upravo zato svima nam je dužnost naučiti raditi na siguran način. Usvajanjem pravila sigurnoga rada znat ćemo na vrijeme prepoznati opasnosti, ukloniti ih ili ih svesti na prihvatljivu razinu.

Na seminaru ćemo prikazati pravila zaštite na radu s primjerima njihove primjene u laboratorijskoj praksi. Pokazat ćemo siguran rad tijekom cijeloga životnog ciklusa uzorka u laboratoriju i to od nabave, zaprimanja, skladištenja, analize ili sinteze pa do njegova upućivanja na konačno zbrinjavanje.

CILJEVI SU SEMINARA:

Ovladati osnovnim pojmovima u zaštiti na radu (ZNR):

  • provedba zaštite na radu
  • zakonska i podzakonska regulativa
  • pravila zaštite na radu
  • vrste opasnosti i
  • načela ZNR-a.

Prikazati primjenu pravila zaštite na radu u svakodnevnoj laboratorijskoj praksi:

  • opskrbljenost radne opreme zaštitnim napravama
  • zaštita od udara električne struje
  • zaštita od statičkoga elektriciteta
  • sprečavanje nastanka požara i eksplozije
  • osiguranje potrebne radne površine, putova za prolaz, prijevoz i evakuaciju
  • osposobljavanje i
  • poslovi s posebnim uvjetima rada

Objasniti i prikazati postupanje s opasnim kemikalijama na siguran način u laboratoriju:

  • razvrstavanje i obilježavanje opasnih kemikalija
  • štetni učinci na zdravlje
  • strategija zaštite od opasnih kemikalija
  • ispitivanje uvjeta u radnome okolišu
  • primjeri sigurnoga postupanja s opasnim kemikalijama uključujući njihovu

– nabavu

– skladištenje

– uzorkovanje

– analizu/sintezu

– proglašenje otpadom.

Primijeniti osobna zaštitna sredstva u laboratoriju:

  • kada i kako se njima ispravno koristiti
  • primjeri dobroga i lošega odabira osobnoga zaštitnog sredstva

Prikazati ergonomska načela rada u laboratoriju:

  • opasnosti pri kretanja prostorijama
  • siguran rad na računalu
  • ručno rukovanje teretima i
  • siguran rad sa staklenom opremom

Opisati postupanje u kriznim stanjima, evakuaciju i spašavanje iz laboratorija:

  • primjer plana za krizna stanja, evakuaciju i spašavanje
  • primjer vježbe i spašavanja te
  • prva pomoć ozlijeđenima.

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN;

  • zaposlenicima i rukovoditeljima laboratorija
  • nastavnicima u sustavu obrazovanja
  • zaposlenicima odgovornim za nadzor nad radom laboratorijske opreme
  • zaposlenicima koji održavaju laboratorijske prostore ispravnima
  • ocjeniteljima i auditorima te
  • svim ostalim koje zanima ova tema.

 

PROGRAM

8.30 – 9.00REGISTRACIJA
9.00 – 10.30 

Osnovni pojmovi u zaštiti na radu

Primjena pravila zaštite na radu u svakodnevnoj laboratorijskoj praksi

10.30 – 11.00Stanka
11.00 – 12.30Postupanje s opasnim kemikalijama na siguran način u laboratoriju
12.30 – 13.30Ručak
13.30 – 15.00Postupanje s opasnim kemikalijama na siguran način u laboratoriju (nastavak)

Korištenje osobnim zaštitnim sredstvima

Prikaz ergonomskih načela rada u laboratoriju

15.00 – 15.30Stanka
15.30 – 17.00Krizna stanja, evakuacija i spašavanje iz laboratorija

Raspravljaonica

 

O PREDAVAČIMA

Dražen Marijan diplomirao je na Fakultetu kemijskoga inženjerstva i tehnologije, a magistrirao i doktorirao kemiju na Prirodoslovno-matematičkome fakultetu u Zagrebu. Izabran je u znanstveno zvanje znanstvenoga suradnika. Zaposlen je u Plivi Hrvatska d.o.o. na radnome mjestu eksperta za zaštitu na radu i zaštitu okoliša. Odgovoran je za unapređenje sustava upravljanja zaštitom na radu i zaštitom okoliša te za nadzor i stručnu pomoć pri njihovoj primjeni u procesima Plivina istraživanja i razvoja generičkih proizvoda te kvalitete Zagreb.

 

Robert Vuk diplomirao je na Visokoj školi za sigurnost. Zaposlen je u Plivi Hrvatska d.o.o. Dugogodišnje iskustvo stekao je u različitim odjelima i na različitim radnim mjestima u kemijskoj i farmaceutskoj proizvodnji na poslovima provođenja mjera zaštite na radu i zaštite od požara. Trenutačno radi na radnome mjestu eksperta za zaštitu na radu, u stručnoj službi Zaštita na radu i zaštita okoliša, zadužen je za stručnu pomoć u provedbi i unapređenju zaštite na radu, za unutarnji nadzor nad primjenom pravila zaštite na radu te praćenje i analizu uzroka sigurnosnih nezgoda.[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 1 300,00 kuna bez poreza na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – članovi Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu ostvaruju 10 % popusta.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili taj popust potrebno je pri prijavi navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika iz iste tvrtke na jednome seminaru popusti se dogovaraju zasebno.

 

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Broj je polaznika ograničen.

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr [/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-703921b7-81fe8adc-fcf3″][vc_column_text]

Prijava za seminar - Siguran rad u laboratoriju

 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]

tra.
25
Sri
2018
Unutrašnje neovisne ocjene u laboratorijima i inspekcijskim tijelima
tra. 25 @ 9:00 – tra. 27 @ 12:30
Unutrašnje neovisne ocjene u laboratorijima i inspekcijskim tijelima @ Zagreb | Grad Zagreb | Hrvatska

[vc_row][vc_column][vc_tabs interval=”0″ style=”tab-style-one”][vc_tab title=”O seminaru” tab_id=”1440315225-2-155d13-7039c221-14eb4166-48d2″][vc_column_text] Termin: 25. – 27.travnja 2018.

Mjesto održavanja: Hotel „I”, Ive Robića 2 (ex. Remetinečka 106), Zagreb

 

Predavači:
mr. sc. Višnja Gašljević, dipl. ing.
dr. sc. Berislav Iharoš, dipl. ing.
Mario Sušilović, prof. psihologije

O seminaru

Uvod

Laboratoriji kao i inspekcijska tijela moraju provoditi unutrašnje neovisne ocjene kako bi njihova uprava dobila povratnu obavijest o tome zadovoljava li postojeći sustav sve postavljene kriterije (npr. zahtjeve norma HRN EN ISO/IEC 17025 ili HRN EN ISO/IEC 17020), primjenjuje li se dosljedno, je li učinkovit i djelotvoran i kakva je kvaliteta usluga koje laboratoriji nude. Da bi ta povratna obavijest bila realna, ocjenitelji moraju biti dovoljno stručni i za to osposobljeni. Sudjelovanjem na ovome seminaru polaznici će osvijestiti zahtjeve norma HRN EN ISO/IEC 17025 i HRN EN ISO/IEC 17020, razviti praktične vještine ocjenjivanja, poboljšati sposobnost komunikacije te naučiti kako planirati, provoditi, dokumentirati i ocijeniti unutrašnje neovisne ocjene.

Ciljna skupina polaznika

Ovaj je seminar namijenjen:

  • osobama koje žele postati interni ocjenitelji u laboratorijima ili inspekcijskim tijelima
  • voditeljima za kvalitetu u laboratorijima ili inspekcijskim tijelima
  • upravi laboratorija ili inspekcijskih tijela
  • internim ocjeniteljima sustava ISO 9000 koji žele proširiti svoja znanja na području laboratorijske prakse
  • internim ocjeniteljima organizacija koje žele ocjenjivati laboratorije svojih dobavljača
  • svima ostalima koje zanima ova tema.

Preduvjet sudjelovanja

Poznavanje zahtjeva norme HRN EN ISO/IEC 17025 ili HRN EN ISO/IEC 17020.

Molimo polaznike da ponesu normu HRN EN ISO/IEC 17025 ili HRN EN ISO/IEC 17020.

Program

1. dan9.00 – 17.00Norme HRN EN ISO / IEC 17025 i HRN EN ISO / IEC 17020 – ponavljanje njihovih zahtjeva
Vježbanje ocjenjivanja, izrade upitnika, prepoznavanja nesukladnosti
Vježbanje dokumentiranja nesukladnosti
2. dan9.00 – 17.00Organizacija unutrašnjih neovisnih ocjena (planiranje, priprema, provedba, izvješćivanje i popravne radnje)
Dokumentacija o ocjenjivanju
Upravine ocjene
Psihološki aspekti pri ocjenjivanju
3. dan9.00 – 12.00Provedba neovisne ocjene
Završni razgovor

 

O predavačima

Mario Sušilović, prof. psihologije, radi u Učeničkom domu A.G. Matoš i Udruzi za realitetnu terapiju RH (od rujna 2004. član je učiteljskog tima Instituta dr. Williama Glassera), gdje poučava Kvalitetnu školu, Realitetnu terapiju i Suradničko vođenje. Šest godina radio je u Hrvatskome zavodu za zapošljavanje na poslovima upravljanja ljudskim potencijalima (profesionalna selekcija, profesionalno savjetovanje, profesionalno usmjeravanje). Redovito surađuje s Hrvatskim mjeriteljskim društvom, Visokom novinarskom školom i Plavim telefonom.

Mr. sc. Višnja Gašljević, diplomirala je i magistrirala je na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Po završetku šestotjednog školovanja AMOS stekla je tzv. „Tutorenpass“, potvrdu o osposobljenosti za predavača u području akreditacije i certifikacije. Naknadno se školovala za ocjeniteljicu umjernih laboratorija kod DKD-a (Deutscher Kalibrierdienst), te auditora za ISO 9001 kod DGQ-a (Deutsche Gesellschaft fűr Qualität). Pohađala je seminare  PTB-a  (Physikalish-Technische Bundesanstalt) u Njemačkoj, IRMM-a (Institute for Reference Materials and Measurements) u Belgiji,  NIST-a (National Institute of Standards and Technology) u SAD-u. Licencirani je trener u području mjeriteljstva u kemiji u okviru Programa cjeloživotnoga učenja Europske komisije TrainMiC. Već dvadesetak godina uspješno organizira, kreira, te predaje na seminarima s temama koje se odnose na mjeriteljstvo, rad laboratorija i inspekcijskih tijela. Aktivno sudjeluje u radu nekoliko tehničkih odbora u RH i Europi.

Dr. sc. Berislav Iharoš, diplomirao je, magistrirao i doktorirao na Metalurškom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Pored formalnog školovanja, dr. Iharoš je završio  mnoge tečajeve: TÜV Akademie izobrazba za sustav upravljanja kvalitetom (ISO 9001); AMOS (Akkreditierung und Zertifizierung für Mittel- und Osteuropäische Staaten) tečaj u trajanju od šest tjedana nakon kojeg je stekao tzv. „Tutorenpass“, potvrdu osposobljenosti za predavača na području akreditacije i certifikacije; kao i mnoge druge kraće edukacije u području  sustava kvalitete, za auditora za certifikaciju sustava kvalitete te za ocjenitelja u akreditaciji laboratorija, inspekcijskih tijela i tijela za certifikaciju sustava kvalitete. Ocjenitelj je Hrvatske akreditacijske agencije, vodeći auditor pri certifikaciji sustava kvalitete, vanjski suradnik Hrvatske gospodarske komore za ocjenjivanje Hrvatska kvaliteta – Izvorno hrvatsko te predavač na seminarima Hrvatskoga mjeriteljskog društva o akreditaciji laboratorija te inspekcijskih tijela.[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Informacije za prijavu” tab_id=”1440315762395-3-25d13-7039c221-14eb4166-48d2″][vc_column_text]Obavijest o prijavi

 

Prijave i pristojbe

Cijena seminara iznosi 3 080,00 kuna. Na iskazanu se cijenu obračunava porez na dodanu vrijednost.

Pristojbu treba po primljenome predračunu uplatiti do početka seminara.

Pristojba obuhvaća radne materijale, ručak u srijedu i četvrtak, osvježenje u stankama i potvrdu o sudjelovanju.

 Popusti

  1. „Popusti za članove“ – popust za članove Hrvatskoga mjeriteljskog društva koji su uredno podmirili članarinu za tekuću godinu je 10 %.
  2. „Nagrada za vjernost“ – polaznici koji su sudjelovali na više seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva mogu dobiti popust od 10 %. Da bi ostvarili ovaj popust potrebno je kod prijave navesti jedinstvene oznake s potvrda o sudjelovanju za barem TRI seminara Hrvatskoga mjeriteljskog društva.
  3. „Grupni popust“ – za TRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 5 % na ukupnu cijenu, za ČETIRI polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke dobiva se popust od 10 % na ukupnu cijenu, a za više od PET polaznika na jednom seminaru iz iste tvrtke popusti se dogovaraju zasebno.

Načini prijave
S pomoću e-prijavnice ili slanjem ispunjene prijavnice (pdf) na faks: 01/ 487 24 87. Prijave se primaju do popunjenja skupine (20 polaznika).

 

Odjava seminara

Ako odjavu zaprimimo tri radna dana prije početka seminara, pristojbu vraćamo u cijelosti. Za odjave nakon toga roka zaračunavamo 25 % administrativnih troškova.

U slučaju nedolaska na seminar bez prethodne odjave naplaćujemo punu pristojbu.

 

Dodatne obavijesti

Za sve dodatne obavijesti obratite nam se:
telefonom na broj 01/487 24 85 ili
elektroničkom poštom na adresu seminari@hmd.hr

 

Smještaj / rezervacija hotela

Smještaj u Hotelu „I“ možete rezervirati
telefonom: 01/ 654 24 15
faksom: 01/ 654 29 61
elektroničkom poštom na adresu sales.danijela@hotel-i.hr[/vc_column_text][/vc_tab][vc_tab title=”Prijava na seminar” tab_id=”1440315509712-1-05d13-7039c221-14eb4166-48d2″][vc_column_text]

Prijava za seminar - Unutrašnje neovisne ocjene u laboratorijima i inspekcijskim tijelima

 

Verifikacija

[/vc_column_text][/vc_tab][/vc_tabs][/vc_column][/vc_row]